koftor

koftor

tisdag 3 mars 2015

Koft-KAL

Någon gång i slutet av mars eller början av april kommer det att bli en lite koft-KAL här på bloggen. Jag kommer att sticka en kofta och beskriva hur jag gör. Hur jag räknar ut storlek och får koftan som jag vill ha den. Min kofta kommer att stickas i Rauma Finull. Modellen blir en kort kofta i 40-tals stil, stickad nerifrån i delar, isydd ärm med hög ärmkulle och med lite mönster. Bilden är på en kofta med ärmarna i Bjärbomönstret. Den stickades till en utställning om just Bjärbomönstret.

2 kommentarer:

  1. Oj så spännande. En KAL novis som jag undrar lite om hur KAL fungerar. Är det bara att hänga med eller hur går det till? Har ingen handstickning på gång just nu och blev väldigt inspirerad av dina bilder.Underbara koftor.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera